Lezichron

"אל תשכחנו לנצח" (מתוך התפילה)

נצח, הוא זמן אינסופי. אהבת אמת, היא אהבת נצח אינסופית. עם ישראל, הוא עם הנצח אינסופי.

כל יהודי הוא עולם ומלואו, ואנו ב"לזכרון עולם" רוצים ומעוניינים להנציח לנצח כל נשמה קדושה ויקרה. כמעט כולנו מכירים וזוכרים את אבא ואמא . חלקנו גם מכיר וזוכר את סבא וסבתא.

אבל כמה מאיתנו מכירים ויודעים מסבא וסבתא רבא ? על החיים שליוו אותם. על המקרים שאירעו בחייהם? על תמונות מראה חזותם. ואפילו על יום הפטירה שלהם כדי שנוכל לזכור אותם ואף לעשות מעשה טוב ביום זה לזכרם ולעילוי נשמתם.

ישנם אירגונים חשובים המנציחים את זיכרם של קרבנות השואה, חללי צה"ל וכדומה, אין ספק שיוזמות אלו שנכנסו להיסטוריה הנן חשובות מאין כמותן.

אבל כל יהודי הוא עולם. כל אחד עבר חיים שלמים. הקים משפחה וילדים. כולם היו אהובים על בני משפחותיהם. אבל מה עם הנכדים והנינים? ההמשך הישיר שלו לא מכיר את שרשיו. את אלו שהטוו לו את הדרך. שנסכו בו את הכוחות. שהשרישו בו את הטבעים. הם יסוד גידולו ושורש מחצבתו.

לאור זאת יוזמת "לזכרון עולם" לשמש כויקיפדיה של הנפטרים . ליישם את היוזמה "לכל אדם יש שם" הלכה למעשה ותוך מתן אפשרות לכבד ולהנציח את זכרו של הנפטר בצירוף תמונות מחייו, סיפורים ועובדות, אמרות חכמה שנשמעו מפיו . עם פרטים טכניים רבים כמו משפחתו, ילדיו, מקום מגוריו, מקום קבורתו וכו.

מעבר לכך לא פחות חשובה האפשרות לעשות עבורו עילוי נשמת היקרים לנו, כפי שנהוג במסורת היהודית . משניות, אשכבה, קדיש, הדלקת נר . וכו' וכו'.

"הנצחה לנצח"!

היא ניצחון האהבה והכרת הטוב ליקירנו מעט להחזיר אחורה לדורות שעברו,

על עשרות שנות חיים של השקעה בדורות שיבואו.

זוכרנו לחיים!

דילוג לתוכן